tisdag 10 april 2012

Attans mögnätter =(

Har inte haft ork att ens skriva här utan mest vankat, plockat och haft ondare o ondare för var dag!
Igår var en jäkla dag och ischias nerven vaknade till liv på kvällen och tog lagom lång tid att ta mig in i sängen för att upptäcka att sova var inget som skulle bli. Sen att mellersta dottern hostat som tosig gör ju inte heller det hela bättre, var uppe två igen en stund o linkade runt med vatten glas till henne sen in igen o lyckades somna MEN vakna nog ett tusental gånger och när det var dax att stiga upp lämnade jag ansvaret på de stora och älsken såg till att alla hade va de behövde innan han la sig efter sitt jobb! Så NU vid elva kom jag ur sängen och mår som en överkörd katt.

Fibron!

Ja alla dessa termer är rena grekiskan just nu och sällan att någon har endast fibromyalgi utan oftast flera andra diagnoser på olika besvär! Själv har jag mer problem än vad jag vill erkänna för mig sj och fibron tar tid att smälta och förstå. Skulle behöva läsa på mig om alla olika former och få mer kunskap om sjukdomen men har ingen ork till det just nu!

Rehab!

Är i starten av hela behandlingen och var helt slut i torsdags när jag kom hem och laddar nu för denna torsdagen! Verkar vara ett trevligt gäng men vi var nog alla lite stela så här i början men det släpper nog! Själv drar jag mig undan när smärtan börjar rusa vilket gjorde att jag pratade inte allt för mycke! Men men blir nog bra det, lär mig massor där inne och inte bara av de som sköter det utan av att lyssna på de andra!
En sak är säkert!!! F-kassan är ett stående hatobjekt och alla stressar upp sig över dem! Jag är så tacksam över att det fungerar för mig just nu så jag slipper den biten!

Men nu kallar kaffet på mig så ni får ha en skön måndag och stanna inomhus om ni kan är mitt råd!
Varsamma kramar

3 kommentarer:

  1. Och du får ha en skön TISDAG <3
    Skickar många värmande kramar till dig och de andra.

    SvaraRadera
  2. Hej Maria! Usch jag vet verkligen hur du har det...inget roligt alls..jag har levt med denna värk sen 1984. Man har både bra och dåliga dagar men det vet du ju redan. Jag har också varit på en del rehab under åren och visst hjälper det, iallafall för stunden...tänk på att försöka att inte stressa(kanske inte det lättaste). Ta vara på de goda stunderna och må så bra du kan...många kramar från Gittan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mjo tyvärr e jag dålig på att ta till vara de bra stunderna utan städar "isönder" dem =/ Men jag lär mig nog om siså där 30 år ;) Just nu har jag haft den längsta perioden av dåliga dagar någonsin! Men efer regn kommer sol så jag bidar min tid just nu =)

      Kramisar

      Radera