fredag 16 mars 2012

Phu..

Inte Nalle Phu då utan en lättnad suck av lugnet som nu råder en stund efter morgonrusningen!

Flitigt av mig så har jag varit uppe ur sängen i tid för tredje dagen i rad och det var faktiskt lite lättare i morse än innan!

Dagens värk har satt sig i (förutom nacken som alltid värker) rygg höger käke händer armar och knä. Detta tvingar mig nu att välja lite hur min dag ska se ut! Ska jag nu röjja både kök o storarum för att sen inte orka ett skit eller ska jag helt enkelt bara ta o tömma tvättmaskinen o sen slänga mig i en varm dusch?? Hmm Hatar när disken står på bänken men att trigga värken känns inte som ett val.

Har nu i två dagar kämpat med att förstå att jag faktiskt har fibro, först i morse började tankarna på vad de sa inne på rehab snurra och hjärnan fungera och TROR att mitt tankesätt är lite annorlunda idag. Resultatet blir.....jag nöjer mig med att plocka lite av det jag känner kroppen klarar av sen duschen o sen bara njuta av en härlig fredag!

Medicin!!

Antidepp, först var jag skeptisk till tusen men kan inte blunda för att jag har sovit en hel del bättre och känner mig lugnare än innan vilket känns bara bra! Så ska ge dem en riktigt ärlig chans även om magen tycker lite si o så om det!
Smärtstillande är jag utan just nu, kanske bra men vissa dagar hade det varit skönt att slippa de värsta topparna =/ så många kluvna tankar där! Har läst på mig lite och kommit fram till att många får mer värk av att gå på för många tabletter och mitt mål e ju att ha mindre ont!
Känner en del som levt med fibro i X antal år och ser det lite som ett plus för min del att jag kan fråga om saker när dessa frågor dyker upp!

BLYG!!!

Japp hittar inget bättre ord just nu! hehe Men jo jag känner mig lite blyg och har inte vågat presentera mig på någon av alla sajter jag är inne på. Detta på grund av att alla verkar så erfarna och haft värk o fibro i så många år o här kommer jag med mitt lilla år och en diagnos som e "nypruttad". Jaja ett litet hinder och intalar mig att varenda en av alla dessa har ju någongång suttit exakt där jag sitter idag!

Dagens fundering på denna sjukdom!

Villen typ av arbete kan vara lämpligt? Hur anpassar man arbetstider? Och vilken jäkla chef vill ha en anställd som kommer tio ena dagen o tolv nästa och kanske går hem efter en timme???
Orkar jag genomföra mina egna drömmar om eget företagande?? Vilka hjälpmedel har jag rätt till OM där nu finns några!

kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar