måndag 19 mars 2012

Någorlunda helg = Äcklig måndag

Har varit en ganska bra helg och börjat lära mig vad jag bör undvika om möjligt för att orka mer! MEN allt har sitt pris och kröp till sängs igår med värk som skenade och en hjärtklappningar på det! Tog "bara" tre timmar att somna o sov en knapp timme sen var det mardömmar hos minsta tösen som låg o snurrade brevid mig, med armarna om henne lyckades vi somna om ganska snabbt men vakna igen o igen o igen av att olika delar gjorde ont!
Hade även panik över nått som jag inte minns nu så mest troligt inget viktigt =S

Så dagens värk.... överallt!

Många ställen är ganska nya och blir duktigt irriterad när jag upptäcker att jag te.x. knappt kan få ut mjölken ur kylen trots att den numera står i dörren i höjd med mina armar! Eller som igår fick jag ge upp att sitta vid datan för högra handen domnade bort och ryggen värkte så jag blev tosig!

Funderingar om smärtstillande. IDAG hade jag velat göra djupdykning i en citodonburk o stannat där men har inte ens en alvedon hemma just nu!

Just nu tror jag att min hjärna går på högvarv och jag vill för mycket på en gång och tar ut mig totalt på fem minuter för att sedan komma på att ojsan det där går inte!
Bra dag= jag tar igen ALLT det som inte blivit gjort de andra dagarna (oavsett att man planerar att ta det lite lugnare) därefter går bra dag till DÅLIG dag och ont gör ännu mer ont!
HUR KOMMER MAN UR DETTA MÖNSTER??? Jag vet ju att det är där, jag ser det hos så många andra med fibro (även andra former av värk), lik förbaskat gör jag det om igen och tänker samma dumma tanke var gång jag rasar "detta var ju dumt".

Min bästa ursäkt nu : Jag är nybörjare på att ha ont =) Undras när man blir proffs på det ? 5 år? 10 år?

Nu ska ja pausa o kolla in ovädret utanför som hotar att dra med sig min markis.

Ha en bra måndag / Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar