torsdag 15 mars 2012

då ska vi se...

hur detta blir =)

Detta är en sida jag skapat för att skriva av mig om min värk, diagnoser, tips o trix för att få ihop en vardag! M.m.

Min story tills idag är inte jättelång om man ska jämföra med många andra men för mig en evighet!

Allt började med en bilolycka för ca ett år sedan, frontalkrock och vips slogs hela mitt "nya" liv undan för mig! Sedan den dagen har jag aldrig upplevt en helt smärtfri sekund!

Under året som gått har värken mer och mer tagit över delar av kroppen och spridit sig och även blivit mer intensiv. Sömnen försvann, oro och rastlöshet växte fram i samma rasande tempo! Läkarbesök var tredje vecka till att börja med, mängder av smärtstillande som citodon och tramadol hjälpte för stunden lite grann men fungerade/ar dåligt för magen! Domningar, yrsel till o från. Sjukgymnastik för att hålla stelheten borta!
Tack o lov för en lyhörd läkare (och sjukgymnast)!

Med början för ett par månader sedan så har värken blivit hemsk, kan dåligt sköta om hem,barn eller mig sj  för den delen! Familjen får ta över mer och mer. Tröttheten ska vi inte prata om, den är psykiskt påfrestande och rastlösheten av att inte orka något!
Envist har jag gett mig på saker som tex disk, tvätt och städning trots vetskapen om att jag kommer få megaont och mest troligt två/tre dagars helvete!

Fick ganska så snabbt remiss till smärtrehab i Ängelholm vilket kändes bra! Har varit på första intromötet för två dagar sedan och fick diagnos....... FIBROMYALGI......
Jag som intalat mig att bli bra vilken dag som helst! Nu sitter en liten jävel på min axel o talar om för mig att "du kommer alltid ha ont" med ett hånflin!
Bestämt mig för att "borsta bort honom" och ska ge allt jag kan för att få ett hyggligt liv i alla fall! Så det så!!

Mycket lätt sagt men F-N så svårt att genomföra!
Kan just nu inte riktigt få in att verkligheten ser ut så här trots att det värker i kroppen och att det dessutom står på svart och vitt! Jag... näää dåå jag ska ju bli bra var det tänkt! Eller??

Dagens status i min lilla vardag!

Att starta denna blogg var ett av målen, andra målet som kanske inte kommer gå är två maskiner tvätt men får nog va nöjd med en tills jag får hjälp!
Dagens värk håller sig änså länge till ben armar o nacke, peppar peppar så känns ryggen hyfsad än men vet att det ändrar sig snabbt det där!
Något vingögd känns det som och efter skrivit här o i andra bloggen så kryper domningarna sakta fram! Vilket för det mesta innebär krampaktigt ont senare.
Så blir inte mycket mer än så här.

Kramar på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar