onsdag 3 oktober 2012

Ojoj

Ja ojsan... Det var inte igår jag blogga =/ Anledning = Har det tufft med att förlika mig med vardagen o dess krav. Har hela tiden sagt att min familj hjälper enormt och javisst de gör de MEN räcker inte riktigt hela vägen när jag är helt under.

Har den sista tiden knappt kunnat gå pga av en ilsken inflamation någonstans runt höft/bäcken. Detta gör det oxå omöjligt att ens ta mig ut i bilen. Den lilla ork/kraft som jag har går till att sköta om mig och ta hand om det jag orkar med. 
Nedtrappning av medicinen går heller inte jättebra, är ilsken o lättretlig hela tiden OCH sover som en kratta =(( Dålig sömn är så klart lika med mer smärta. Väntar idag på att Dr ska ringa för att "dockumentera" min försämring eftersom af kräver detta! Vilket jag tycker e fånigt eftersom de VET att jag är så dålig (eller så har de inte läst mina intyg).

Men IDAG är det nya tag och kan gå på toa utan att skrika (än så länge). Har letat upp mitt jävlare nammar så det så. Blir att omorganisera hemmet OCH lägga schema på var/när saker ska göras. Ska dessutom ändra kraven på mina barn och hur de hjälper till. Så det inte bara blir handla o städa utan lite av varje som jag tror de kan ha nytta av att kunna i framtiden. Lite mer matlagning (så de inte bara blir makaroner när de en dag flyttar hemmifrån), och att slutföra saker!

Något jag INTE kan ändra på är dels mitt usla minne. Jag har lappar o en almanacka på datan nu som hjälper mig att komma ihåg saker men funkar inte i allt!
Och sen att jag INTE KAN åka runt o hälsa på vänner/släkt när som, DET är ledsamt och trist för känns som man blir isolerad bara för att man inte har den möjligheten och känner inte heller att jag kan kräva att mina vänner ska komma till mig alltid.
Är ett fåtal som kommer på besök och jag är enormt tacksam för det även om jag inte alltid har orken att visa det!

Nu får de va nog gnällt för idag o denna gången. Händerna vill inte skriva mycket mer nu!

Ha det gott och var rädda om varandra!

Ps: e aldrig fel att ge någon ett spontant leende! Vi ler allt för sällan, tror ni mig inte så kolla bara alla profilbilder på facebook eller se er omkring när ni är i affären.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar