tisdag 9 oktober 2012

Jaja finns inte mycket o säga

Eller så kan man säga massor! Är egentligen bara att välja.

Först o främst.

Att kunna förstå en "sjuk" som lever med konstanta plågor dygnets alla timmar går inte till 100% förrän man själv gör det! MEN att ha förståelse och LYSSNA hjälper väldigt mycket och EMPATI är som guld. Så när ja nu ringer till af o blir visserligen inte illa bemöt MEN denna attityd att jag är svår gör ju att jag inte får det lättare på något vis! Tvärtom känns det nu än mer som att jag är en belastning de helst blir av med! Ledsamt egentligen eftersom jag faktiskt inte kan göra något åt det! Jag mår som jag gör och har mina smärtor som jag får leva med alltid. Jag valde inte att frontalkrocka, tror ingen i olyckan gjorde nått med vilje utan det var en ren o skär olycka och det får AF faktiskt acceptera.
Så nu har jag i alla fall ett möte om två veckor och ska till DR dagen innan så jag får prata ut med honom om det hela och se om han anser att jag någonsin kommer bli arbetsför annars för det bli en annan lösning för mig än att plågas av af.
Jag kommer INTE att tiga om hur jag mår utan vill de ha en strid så kan de ju få det!

Just nu är det VÄLDIGT skönt att ha ett helt team av kunniga bakom mig! Betyder så mycket att man har stöd i dessa lägen och jag lider med de som inget stöd får från nått håll!

O seen....
Fick veta i morse att de slagit en sten genom bakluckan på min brors bil och så klart tömt den på verktyg o annat! Blir så helvetes arg på sånt!!!!!
Saker kostar även för vanligt folk och det är INTE alla som har råd med dyra självrisker som sen i slutändan inte täcker alla förluster i alla fall!
Kan bara tänka mig ett fåtal kategorier av typer som är så obetänksamma och ger sig på bilar på detta vis. Inga  proffs i alla fall! =((( IDIOTER rent ut sagt!

Idag har jag lyckats få igång diskmaskinen (stor sak för mig) så den surrar behagligt nu, minstingen leker med sina little ponys som hon själv valde att köpa för pengar som hon fick när hon fylla år så stolt är hon över dem =) Så nu ska jag hälla upp en varm kopp kaffe (för det i koppen e KALLT) och sen försöka njuta lite av att jag faktiskt kan röra mig lite idag utan att höfter/bäcken sätter stopp för mig =))

Ha en skön dag alla rara OCH ge någon en kram eller ett leende. Jag kanske tjatar men det ÄR betydande både för andra och sig själv att le och att ge en kram. Man blir så glad =)


PS: Har fortfarande inga borrgubbar på tomten så kallt som attan e de nu. Tack o lov för kaminen =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar